søndag 2. januar 2011

Julefritt og pastell flom

Her i huset er det gjerne sånn at JEG vil ha julen ut så fort som mulig etter julaften.
Jeg liker å ha det litt luftig rundt meg og blir stresset av for mye jul... Så nå har det vært julefritt  i heimen noen dager, og jeg Elsker det!

Har en elsk for fargen blå, i alle nyanser men, den gammelblå er en klar favoritt.
 Har sydd meg en ny pute til soafen ikveld i blått ..

Slik ble resultatet, etter å ha forlangt at mannen måtte frese avgårde til en fretex container med 3 bæreposer av ulike tøyrester...Utrolig hva jeg samler på...
Pasteller på kjøkkenet er i gang for fullt, men vi var så heldige å få hjem min gamle Stokke tripp trapp stol, men nå er jeg så usikker på om jeg burde male den i en knall farge?

Noen som har gjort dette??
Tips mottas med takk!

9 kommentarer:

  1. åh... kjenner meg så godt igjen... jeg måååå ha noe pastellfarger nå...

    riktig godt nyttår!!!

    SvarSlett
  2. Her er også julen pakket bort for denne gangen! Må innrømme at det er godt, men samtidig litt tomt. Det ble veldig blast på kjøkkenet når de røde stolputene og julevimplene forsvant, så her må det litt vårfarger til kjenner jeg!

    Hva med å male stolen i turkis? Eller en fin lillafarge??

    Ha en fin start på det nye året!

    Klem

    SvarSlett
  3. Ja julen er ute her også....føler jeg får puste igjen....deilig ...litt andre farger er på sin plass nå..
    Ønsker deg en fin ukestart i det nye året

    Klem til deg

    SvarSlett
  4. Takk for koselig kommentar :) Her skal juletreet ut i dag, men resten tror jeg skal få eksil ett par dager til. Vi fikk pynta så seint i år at jeg vil nyte det litt til ;)
    Bor dere i Grenland? Syns jeg så Eidangerfjorden nevnt nedover her :)

    SvarSlett
  5. Hei

    Beklager at jeg ikke har fått svart deg før. Så hyggelig at du liker bloggen min og takk for hyggelige kommentarer. Her er også julen ute av huset, koselig å ta den frem, men deilig å få den bort også:)

    Når det gjelder hjertet i lin, er det superenkelt å lage. Du tar to litt tykke ståltråder (jeg ville ha et stort hjerte, så mine var ca 50 cm hver. Fest dem sammen i bunnen/spissen og form et hjerte. Sy ca 10 cm brede remser av linstoff sammen på langsiden og vreng dem. Tre dem over ståltrådene slik at stoffet blir liggenede i "lag". Til mitt hjerte holdt det med to slike lin-remser. Til slutt fester du stålrådendene i toppen av hjertet og skjuler dem med stoffet. Fest på en litt tykk hamp-hyssing i toppen, og vips...et dekorativt hjerte.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Mal den i en fin pastell-blå farge. Dødsfint. På Bohus selger dem de i mange farger. :D

    SvarSlett
  7. Hej!

    så glad jag blir att du kikar in hos mig .)
    självklart ska jag virka en tårta & burklock till dej,

    du kan mejla mig din adress till ;
    sandin_4@hotmail.se

    så jag vet vart jag ska skicka grejerna...

    Kram nilla

    SvarSlett
  8. Jeg liker også blått og 2.januar var det ikke mer rødt hos oss. Da er det nytt år, ikke jul. ;)

    Jeg har malt en Kiddo-stol hvit. Går som bare det. ;)

    Godt helg!

    SvarSlett
  9. Jeg har selv malt Tripp-Trapp hvit og det gikk så fint så. Skrudde den helt fra hverandre, vasket godt og mattet med pusse-mus. Deretter grunnet jeg ett strøk også var det bare ¨å male i vei. :)

    Tripp-Trapp gjør seg veldig godt i knallfarge. Bare gjør et lite bilde-søk på google, så finner du mye fint :)

    SvarSlett